24.5.14

Η LADA Sport LUKOIL δείχνει να μειώνει τη διαφορά με τους αντιπάλους της

Η LADA Sport LUKOIL μείωσε σημαντικά τη διαφορά με τους αντιπάλους της στις ελεύθερες δοκιμές και τα προκριματικά για τους Γύρους 9 και 10 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού (WTCC) της FIA στο θεαματικό Salzburgring της Αυστρίας (24 Μαΐου).

Ο πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής Rob Huff έγραψε τα περισσότερα χιλιόμετρα από τα τρία LADA Granta στις ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου, συμπληρώνοντας 27 γύρους. Σαφώς ωφελημένοι από τις δοκιμές στην Ουγγαρία και τη Σλοβακία, οι τρεις οδηγοί – ο Huff, ο James Thompson και ο Mikhail Kozlovskiy - εργάστηκαν από κοινού για να προσαρμόσουν τα αυτοκίνητά τους στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του αυστριακού σιρκουί.


Ως αποτέλεσμα, ο Huff ήταν 13ος στην πρώτη περίοδο των δοκιμών (FP1) με χρόνο 1m24.318s, με τη διαφορά από το πρώτο Citroen μειωμένη στα 1.547s, ενώ οι Thompson και Kozlovskiy ακολούθησαν στις θέσεις 15 και 16, αντίστοιχα. Παρόμοια ήταν τα πράγματα και στη δεύτερη περίοδο των δοκιμών (FP2), όπου και οι τρεις οδηγοί έδειχναν ευχαριστημένοι με την ισορροπία των LADA Granta Sport TC1, αν και ο Kozlovskiy ήταν απογοητευμένος ύστερα από ένα πρόβλημα με την πεταλούδα του γκαζιού στο FP1 και ένα πρόβλημα με τη μπαταρία στο FP2.

Όντας ήδη κοντά στην πρώτη δωδεκάδα κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών, η LADA Sport LUKOIL ξεκίνησε τις κατατακτήριες με την αισιοδοξία ότι θα μπορούσε να προκριθεί στο Q2. Οι κατατακτήριες δοκιμές στο Salzburgring είναι παραδοσιακά ένας διαγωνισμός slipstreaming και οι οδηγοί της LADA Sport LUKOIL χρησιμοποίησαν τις ελεύθερες δοκιμές ώστε να εξασκήσουν αυτή τους την τεχνική με σκοπό τη βελτίωση των χρόνων τους.

Οι Thompson, Huff και Kozlovskiy βγήκαν από το pit lane σε παράταξη και, όντας ο ένας πίσω από τον άλλο, συμπλήρωσαν ένα στιντ τεσσάρων γύρων κατά τη διάρκεια των οποίων και οι τρεις σημείωσαν τον καλύτερο χρόνο τους. Ο Huff επωφελήθηκε τα μέγιστα από την "ρυμούλκηση" του Thompson, με τον χρόνο του να πέφτει στα 1m23s. Και οι δύο βρίσκονταν μέσα στην πρώτη δωδεκάδα ως τη μέση περίπου του Q1, ώσπου καλύτεροι χρόνοι από άλλους οδηγούς τους εκτόπισαν.

Μια τελευταία προσπάθεια για τη βελτίωση των χρόνων τους είχε ως αποτέλεσμα να ανέβει ο Thompson στη 13η θέση. Ωστόσο οι "Thommo" και Kozlovskiy θα αναγκαστούν να εκκινήσουν τον πρώτο αγώνα αύριο από την τελευταία σειρά στη σχάρα εκκίνησης ύστερα από τις ποινές που δέχτηκαν για αλλαγές κινητήρων, προωθώντας έτσι τον Huff στη 13η θέση.

James Thompson: "Ο Mikhail κι εγώ ξεκινήσαμε τις κατατακτήριες γνωρίζοντας ότι θα πρέπει να ξεκινήσουμε τον πρώτο αγώνα αύριο από το πίσω μέρος του grid, έτσι θελήσαμε να βοηθήσουμε όσο μπορούσαμε τον Rob, δίνοντας του πάτημα στις μεγάλες ευθείες, κάτι που μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά. Νομίζω ότι κάναμε ό,τι μπορούσαμε σήμερα. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η LADA Sport LUKOIL έχει κάνει κάποια μικρά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση μετά τις δοκιμές στην Ουγγαρία και τη Σλοβακία και το χάσμα με τα Citroen έχει μειωθεί• γι' αυτό το λόγο είναι τόσο απογοητευτικό που χάσαμε το Q2 και ξεκινάμε από το πίσω μέρος του grid αύριο."

Rob Huff: "Νομίζω ότι θα μπορούσαμε να είχαμε πετύχει λίγο περισσότερα με μια ελαφρώς διαφορετική στρατηγική στις κατατακτήριες, αλλά, σε τελική ανάλυση, δεν υπάρχει κανένας τρόπος να μπορέσουμε να ανταγωνιστούμε τα Citroen ή τα Chevrolet αυτή τη στιγμή. Η ομάδα είναι πιο κοντά στους πρώτους εδώ από ό,τι ήταν όλη τη σεζόν και πιστεύω ότι λίγο πολύ αυτό μπορούσαμε να κάνουμε σήμερα. Είναι απογοητευτικό που δεν περάσαμε στο δεύτερο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών με την ευκαιρία αυτή, αλλά δουλεύουμε πολύ καλά μαζί ως ομάδα και το αυτοκίνητο είναι πραγματικά πολύ ευχάριστο να το οδηγείς - είναι καλά ισορροπημένο και έχουμε ένα καλό setup για τον αγώνα αύριο. Υπάρχει μόνο το πρόβλημα πρόσφυσης. Θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε προς τα εμπρός στους αγώνες και, ποτέ δεν ξέρεις, ίσως να υπάρξει μια καραμπόλα πέντε αυτοκινήτων στην πρώτη στροφή, η οποία θα με φέρει στους βαθμούς."

Mikhail Kozlovskiy: "Τα προκριματικά δεν ήταν άσχημα, αλλά θα μπορούσε να ήταν και λίγο καλύτερα, καθώς ήμουν πολύ μακριά από τον James και τον Rob ώστε να αξιοποιήσω στο έπακρο το slipstreaming. Ο τρίτος μου γύρος ήταν ο ταχύτερος μου και ξέρω ότι θα μπορούσα να έχω πάει πιο γρήγορα στο πρώτο κομμάτι, αφού το είχα καταφέρει νωρίτερα. Δεν υπήρξαν μηχανικά προβλήματα με το αυτοκίνητο, ακόμα και μετά από μια δύσκολη στιγμή στα ελεύθερα δοκιμαστικά, κατά την οποία ευτυχώς δεν χρειάστηκε να περπατήσω μέσα από το δάσος και πάλι! Κάνουμε πρόοδο, αλλά χρειαζόμαστε ένα μεγαλύτερο βήμα για να πιάσουμε τα Citroen και τα Chevrolet."