12.2.14

Συνέντευξη με τον Rob Huff

Ο καινούριος οδηγός της LADA Sport LUKOIL, Rob Huff, μιλάει για τη συνεργασία του με τη Ρωσική ομάδα, την αγωνιστική του καριέρα και τους στόχους του για το 2014.

Η πρόταση να ενταχθείς στην LADA Sport LUKOIL ήταν απροσδόκητη για σένα;

Δεν θα έλεγα ότι ήταν απροσδόκητη γιατί αρχίσαμε να συζητάμε εδώ και αρκετό καιρό, ταυτόχρονα όμως, είναι πάντα πολύ κολακευτικό όταν λαμβάνεις προτάσεις. Είναι ωραίο να ξέρεις ότι κάποιος θέλει τις υπηρεσίες σου και είναι πάρα πολύ καλό για την αυτοπεποίθησή σου.

Πέρασα όλο το 2013 με σκοπό να επιστρέψω σε μια εργοστασιακή ομάδα και η LADA μου έδωσε μια φανταστική και συναρπαστική ευκαιρία που ένιωσα ότι ταιριάζει σε μένα και στο τι θέλω να πετύχω. Νομίζω ότι η συνεργασία αυτή θα είναι μακρά και ευημερούσα.


Ποια νομίζεις ότι είναι τα πλεονεκτήματα και ποιες οι αδυναμίες του LADA Granta;

Η εύκολη απάντηση, χωρίς να έχω οδηγήσει το αυτοκίνητο, είναι ότι οι μικρές του διαστάσεις είναι πολύ ευεργετικές και έχει σαφώς έναν ισχυρό κινητήρα. Αυτά υπόσχονται πολύ καλή αεροδυναμική απόδοση και ταχύτητα στις ευθείες. Αυτό σίγουρα φάνηκε πέρυσι όταν αγωνιζόταν σε πίστες υψηλής ταχύτητας.

Το γεγονός είναι ότι η LADA Sport LUKOIL θέλει να μάθει και να προχωρήσει στο επόμενο επίπεδο. Αυτή η επιθυμία και η θέληση να πετύχει δίνουν τεράστια δύναμη!

Θα έλεγα ότι η κύρια αδυναμία θα οφείλεται στο γεγονός ότι το LADA Granta Sport θα είναι έτοιμο για την πίστα πολύ αργά. Οι άλλες ομάδες κάνουν ήδη δοκιμές, αλλά για τον James (Thompson), τον Mikhail (Kozlovskiy) και μένα, νομίζω ότι θα πρέπει να είμαστε σε θέση να εργαστούμε από κοινού για να πετύχουμε γρήγορα αποτελέσματα από το αυτοκίνητο.

Τι περιμένεις από την άποψη των αποτελεσμάτων το 2014;

Είναι δύσκολο να θέσεις τις βλέψεις σου σε οποιονδήποτε τέτοιο συγκεκριμένο στόχο. Άλλες ομάδες είχαν ένα αυτοκίνητο για μεγάλο χρονικό διάστημα και θα έχουν προχωρήσει πολύ. Ωστόσο, το 2014 θα προσπαθήσουμε να κινήσουμε τα πράγματα γρήγορα προς τα εμπρός για ένα επιτυχημένο 2015.

Νομίζω ότι η ομάδα θα βασιστεί αρχικά σε μένα και τον James για την εξέλιξη του Granta, αν και το feedback από τον νεαρό teammate μας, Mikhail, είναι επίσης πολύ σημαντικό. Θα πρέπει να καθορίσουμε τα πεδία που χρειάζονται δουλειά πολύ νωρίς στη σεζόν και να χρησιμοποιήσουμε το 2014 ως χρονιά για να δέσει η ομάδα και να κατανοήσουμε πώς δουλεύουν τα πάντα, για να οικοδομήσουμε ένα σταθερό πακέτο για το 2015 και μετά.

Τι πιστεύεις για τους νέους κανονισμούς του WTCC; Θα κάνουν το πρωτάθλημα πιο θεαματικό;

Το πιστεύω, ναι. Τα αυτοκίνητα τουρισμού ήταν λίγο πολύ τα ίδια για όσο χρονικό διάστημα μπορώ να θυμηθώ. Το να έχεις συμμετοχές με καινούρια αυτοκίνητα και με νέους κατασκευαστές, δείχνει ότι το WTCC προχωράει μπροστά. Θα είναι ταχύτερο, πιο δυνατό και πιο επιθετικό, το οποίο θα προσθέσει σε θέαμα, θα ανανεώσει το πρωτάθλημα και θα το φέρει εκεί όπου πρέπει να είναι.

Ποια είναι τα κυριώτερα σημεία ή οι πιο εντυπωσιακές στιγμές της αγωνιστικής σου σταδιοδρομίας;

Προφανώς, ο τίτλος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού της FIA το 2012 είναι το πιο σημαντικό επίτευγμά μου, αλλά υπάρχουν και άλλα πιο πρόσφατα πράγματα που επίσης είναι πολύ ιδιαίτερα, όπως μια νίκη και μια τρίτη θέση στο Μακάο πέρυσι με ένα αυτοκίνητο που δεν είχε τις δυνατότητες για τέτοια αποτελέσματα.

Φυσικά, ενώ ο τίτλος του 2012 ήταν η κορυφή, ξεκινώντας το 2013 συνειδητοποίησα ότι δεν είχα τίποτα στη διάθεσή μου και αυτό ήταν αρκετά σκληρό. Αυτή η εμπειρία με κάνει πραγματικά να εκτιμώ την πρόταση της LADA Sport LUKOIL και έχω να πω ότι η επιβεβαίωση της συνεργασίας μας ήταν ένα ορόσημο στην καριέρα μου. Ο αθλητισμός είναι γεμάτος από σκαμπανεβάσματα, αλλά προσπαθείς να επικεντρώνεσαι στις επιτυχίες και να αφήνεις τα άλλα πίσω σου. Είμαι τυχερός που έχω πολύ καλές αναμνήσεις από την καριέρα μου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Ποια είναι το αγαπημένη σου πίστα; Αν θα μπορούσες να καταρτίσεις το ημερολόγιο του WTCC, ποια πίστα και χώρα θα περιελάμβανες;

Λοιπόν, η αγαπημένη μου είναι σίγουρα το σιρκουί πόλης Circuito da Guia στο Μακάο. Πάντα ήταν μια από τις αγαπημένες μου και η αγάπη αυτή έχει αυξηθεί περισσότερο κερδίζοντας έξι αγώνες του WTCC εκεί.

Είναι μια αληθινή δοκιμασία του ανθρώπου και της μηχανής και δίνει έμφαση στην ακρίβεια. Είναι μια πίστα στην οποία φαίνεται να υπερέχω και αν θα μπορούσαμε να έχουμε και τους 12 γύρους του WTCC στο Μακάο, θα ήμουν πολύ χαρούμενος πράγματι!

Το Spa-Francorchamps είναι άλλη μια από τις αγαπημένες μου και νομίζω ότι θα έπρεπε να υπάρχει σε κάθε ημερολόγιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Θα ήθελα επίσης να δω το Nurburgring Nordschleife στο χρονοδιάγραμμα, γιατί είναι ίσως το πιο δύσκολο σιρκουί στον κόσμο και, όπως και το Μακάο, μια αληθινή δοκιμασία ανθρώπου και μηχανής. Το να αγωνίζεσαι με ένα νέας γενιάς World Touring Car στο Nurburgring θα ήταν απίστευτο. Από την άλλη, ο αγώνας στη Ρωσία, για πρώτη φορά με τα χρώματα της LADA Sport LUKOIL, θα είναι πολύ ιδιαίτερος.

Σου αρέσουν τα σιρκουί πόλης; Αισθάνεσαι ιδιαίτερα άνετα σε αυτά;

Νομίζω ότι τα σιρκουί πόλης έχουν αυτό το επιπλέον που δεν αφήνει κανένα περιθώριο για λάθος. Τα νέα σιρκουί του στυλ της Formula 1 έχουν γίνει όλο και πιο ασφαλή, καθώς τα αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο γρήγορα, με εκτεταμένες ασφαλτοστρωμένες περιοχές διαφυγής που δεν τιμωρούν τους οδηγούς όταν κάνουν λάθη ή κατάχρηση των κανονισμών με την υπέρβαση των ορίων.

Φυσικά, στοίβες ελαστικών τοποθετούνται για να εμποδίζουν τους οδηγούς να κόψουν στις στροφές, αλλά αυτό απλά δεν υπάρχει καν ως επιλογή για τα σιρκουί πόλης, όπου υπάρχουν σταθεροί τοίχοι και εμπόδια στο δρόμο. Όλα εξαρτώνται από τους οδηγούς να πιέσουν στα όρια!

Ποια είναι η γνώμη σου σχετικά με το Ρωσικό γύρο του WTCC και το αυτοκινητοδρόμιο της Μόσχας;

Νόμιζα ότι η Ρωσία και το αυτοκινητοδρόμιο της Μόσχας ήταν φανταστικά μέρη για το WTCC. Ο περυσινός γύρος ήταν κάτι άγνωστο για όλους τους ενδιαφερόμενους, αλλά ο τρόπος που μας υποδέχτηκαν και οι αξιόλογες εγκαταστάσεις εξέπληξαν τους πάντες. Είναι ένα εντυπωσιακό μέρος και όλοι όσοι εμπλέκονται με την πίστα έχουν ξεπεράσει τον εαυτό τους δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό περιβάλλον για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Στην πραγματικότητα, στην πίστα αυτή είχαμε πιθανά τον πιο συναρπαστικό αγώνα του 2013, με πέντε αυτοκίνητα να αγωνίζονται πλάι-πλάι κατά μήκος των ευθειών. Οι διοργανωτές έκαναν υπέροχη δουλειά και θα είναι πολύ ενδιαφέρον να επιστρέψω στη Ρωσία, ακόμη περισσότερο τώρα που είμαι με έναν Ρώσο κατασκευαστή!


Είσαι πολύ δυνατός, όχι μόνο στα αυτοκίνητα τουρισμού, αλλά και στους αγώνες αντοχής. Ποιες άλλες μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα ήθελες να δοκιμάσεις;

Οι 24 Ώρες του Le Mans είναι το τελευταίο μεγάλο κουτί στη λίστα για να συμπληρώσω και ελπίζω να το πετύχω μέσα στα επόμενα λίγα χρόνια. Είχα πολλές επιτυχίες σε αγώνες αντοχής κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών, κερδίζοντας μια έκτη θέση στις 12 Ώρες του Bathurst το 2013, μια νίκη στο NASA 25 Hours of Thunderhill και τη δεύτερη θέση στις 24 Ώρες του Ντουμπάι και της Daytona. Ήταν όλα φανταστικές εμπειρίες και θέλω να συνεχίσω με αυτό, αλλά τα αυτοκίνητα τουρισμού θα παραμείνουν ο πρωταρχικός μου στόχος όσο έχω ευκαιρίες εκεί. Για να είμαι ειλικρινής, δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια για άλλες μορφές μηχανοκίνητου αθλητισμού αυτή τη στιγμή.

Τι νομίζεις ότι γενικά συμβάλλει περισσότερο στις νίκες - ένα δυνατό αυτοκίνητο, η τύχη ή το κίνητρο του οδηγού;

Είναι ένας συνδυασμός όλων αυτών των παραγόντων. Καταρχάς, θα πρέπει να έχεις την υποστήριξη μιας ομάδας με θέληση για νίκη και ένα αυτοκίνητο που να είναι ικανό να κερδίσει. Παρά το γεγονός ότι, όπως ορισμένα από τα αποτελέσματα μου του 2013 μαρτυρούν, οι συνθήκες μπορεί μερικές φορές να λειτουργήσουν υπέρ σου, αν δεν έχεις το καλύτερο αυτοκίνητο.

Ως οδηγός, θα πρέπει να έχεις κίνητρο και να είσαι σίγουρος ότι όλα είναι σωστά για να αποδώσεις στο μέγιστο και εγώ ακόμα διψάω πολύ για νίκες. Απόλυτη φιλοδοξία μου είναι να γίνω ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες στην ιστορία του WTCC και νομίζω ότι κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση.

Νιώθεις άνετα στους βρόχινους αγώνες, με την οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα;

Υποθέτω ότι είχα εξασκηθεί πολύ, αφού ξεκίνησα από αγώνες στη Βρετανία, σε μια χώρα που δεν έχει και το ξηρότερο κλίμα στον κόσμο. Εξελίχθηκα αγωνιστικά σε βρόχινες συνθήκες και θα ήθελα πολύ να υπάρχουν περισσότεροι βρόχινοι αγώνες, καθώς έχουμε καιρό να δούμε έναν καθαρά τέτοιο αγώνα στο WTCC.

Με βάση τις δικές σου εμπειρίες, πόσο έχει αλλάξει ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού τα τελευταία 10-15 χρόνια; Υπάρχουν κάποιες τάσεις στην εξέλιξη;

Η πιο σημαντική αλλαγή έχει γίνει στην τεχνολογία. Έχει προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό και, ως εκ τούτου, μπαίνουμε σε μια καινούρια εποχή στην ιστορία του WTCC το 2014. Όσον αφορά στις τάσεις, όταν ξέσπασε η ύφεση, οι κατασκευαστές εξαφανίστηκαν. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι κάτι που είναι μεν διασκεδαστικό, αλλά είναι πολύ ακριβό και είμαστε τυχεροί που έχουμε μια τέτοια ισχυρή παρουσία ιδιωτών στο WTCC που έχει κρατήσει ζωντανό το πρωτάθλημα, ενώ ο υπόλοιπος κόσμος πλήττεται.

Πριν ξεκινήσεις στο WTCC αγωνιζόσουν στη Βρετανία, συμπεριλαμβανομένης μιας σεζόν στο BTCC. Πιστεύεις ότι η συμμετοχή σε εθνικά πρωταθλήματα είναι ένα σημαντικό μέρος της σταδιοδρομίας ενός νέου οδηγού;

Πιστεύω ότι η συμμετοχή σε εθνικά πρωταθλήματα είναι απαραίτητη για την καριέρα ενός νέου οδηγού. Ο καθένας πρέπει ξεκινήσει από κάπου και στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουμε το προνόμιο να έχουμε ίσως τα ισχυρότερα επιπέδου club πρωταθλήματα στον κόσμο.

Έχοντας μεγαλώσει στον χώρο του μηχανοκίνητου, ξέρω ότι ο μόνος τρόπος για να μάθεις, είναι ο δύσκολος τρόπος, κάνοντας λάθη και αντιμετωπίζοντας προβλήματα. Το να ξεπερνάς τα εμπόδια με μια δυνατή ομάδα ανθρώπων να αποκαθιστούν την αυτοπεποίθηση σου είναι σημαντικό. Την ίδια στιγμή, ακριβώς όπως όταν φεύγεις από το σπίτι, έρχεται μια στιγμή που θα πρέπει να ανοίξεις τα φτερά σου και να δεις πώς οι άλλοι άνθρωποι, από άλλες χώρες, αγωνίζονται.
Είμαι πολύ τυχερός που έχω περάσει τα τελευταία εννέα χρόνια αγωνιζόμενος στο παγκόσμιο προσκήνιο, αντιμετωπίζοντας οδηγούς με πολύ διαφορετικά υπόβαθρα.

Τι συμβουλή θα έδινες στους νέους οδηγούς αγώνων, αν θέλουν να πετύχουν στον μηχανοκίνητο αθλητισμό;

Πολλοί μου απευθύνουν την ερώτηση αυτή και είναι από τις πιο δύσκολες να απαντηθούν. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένα δύσκολο περιβάλλον. Το σύνθημα το οποίο ενστάλαξε μέσα μου από μικρή ηλικία ήταν απλό, "ποτέ μην τα παρατάς".

Είναι απαραίτητο ο οδηγός να διαθέτει μηχανολογικές δεξιότητες και γνώσεις; Ή απλά πρέπει να είναι πολύ γρήγορος στην πίστα;

Ξεκίνησα να αγωνίζομαι σε ενιαίου τύπου πρωταθλήματα όπου μπορείς να κάνεις μόνο μικρές αλλαγές στα αυτοκίνητα και πρέπει να επικεντρωθείς στο να είσαι όσο το δυνατό πιο γρήγορος. Ανεβαίνοντας επίπεδο, υπάρχουν πολλές ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν και θα πρέπει να συνεργάζεσαι στενά με τον μηχανικό σου. Εκεί χρειάζεται ένα πολύ υψηλό επίπεδο κατανόησης και επικοινωνίας για να κάνεις το αυτοκίνητο να δουλέψει.

Έχω μάθει πολλά σχετικά με το στήσιμο των αυτοκινήτων τα τελευταία δέκα χρόνια και οι μηχανικοί έχουν μάθει πολλά σχετικά με το πώς οδηγώ. Ναι, ο οδηγός χρειάζεται ένα επίπεδο κατανόησης. Αλλά, ταυτόχρονα, ένας ισχυρός δεσμός με τον μηχανικό σου θα βοηθήσει.

Φαντάσου ότι έχεις την ευκαιρία να συμμετέχεις σε έναν αγώνα με οποιονδήποτε οδηγό από την ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ποιούς αντιπάλους θα ήθελες να έχεις στο grid; Ποιους οδηγούς από την ιστορία του παγκόσμιου μηχανοκίνητου θα ήθελες να γνωρίσεις προσωπικά και να οδηγήσετε μαζί στην πίστα;

Είμαι πολύ τυχερός που έχω αγωνιστεί με πολλούς από τους ήρωές μου. Μεγάλωσα παρακολουθώντας αγώνες τουρισμού, ειδικά το Βρετανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (BTCC) με τους Alain Menu, Gabriele Tarquini, Rickard Rydell, Tim Harvey, Will Hoy και Steve Soper. Μέσα από τη συμμετοχή μου στο BTCC, το WTCC και το Goodwood, έχω συναγωνιστεί με τους περισσότερους από αυτούς.

Ταυτόχρονα, θα ήθελα πάρα πολύ να γνωρίσω και να αγωνιστώ με τον James Hunt. Απλά δεν βλέπεις τέτοιους ανθρώπους στον μηχανοκίνητο αθλητισμό πια, διότι πολύ απλά, οι κανόνες του να οδηγείς για έναν κατασκευαστή δεν επιτρέπουν τέτοιου είδους χαρακτήρες.

Τι οδηγείς στον δρόμο;

Δυστυχώς, τα LADA δεν είναι διαθέσιμα στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου γι'αυτό επέλεξα το επόμενο καλύτερο• ένα Nissan GT-R ιπποδύναμης 700bhp, το οποίο μπορεί να υπερηφανεύεται για πολλές αναβαθμίσεις στην απόδοση και την αισθητική, χάρη στις εταιρείες Litchfields και Alcon UK.

Είσαι ένας γρήγορος οδηγός στο δρόμο ή είσαι προσεκτικός όταν δεν αγωνίζεσαι; Έχεις παραβιάσει ποτέ τους κανόνες κυκλοφορίας;

Έχω περάσει τη ζωή μου με μια μέση ταχύτητα πάνω από 100 μίλια/ώρα, αγωνιζόμενος στα σπουδαιότερα σιρκουί του κόσμου, έτσι το τελευταίο πράγμα που θέλω να κάνω είναι να οδηγώ γρήγορα στο δρόμο. Είμαι υπερήφανος που είμαι μέλος της εκστρατείας της FIA για την Οδική Ασφάλεια και επίσης γνωρίζω πολύ καλά τους κινδύνους που συνδέονται με την οδήγηση στο δρόμο, έχοντας πληγεί από μεθυσμένο οδηγό πέρυσι. Είχα την τύχη να βγώ σώος.

Οι οδηγοί δεν γνωρίζουν απαραίτητα τους κινδύνους γύρω τους όσο πιστεύω ότι τους γνωρίζω εγώ και αυτό με κάνει πιο προσεκτικό οδηγό• πραγματικά μου αρέσει να χαλαρώνω και να μην βιάζομαι. Προφανώς, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που έχουν πάθος με την οδήγηση και δεν απελευθερώνουν αδρεναλίνη σε μια πίστα τόσο συχνά όσο εγώ.

Μπορείς να θυμηθείς το πιο αστείο περιστατικό που είχες σε έναν αγώνα ή κατά την οδήγηση ενός αυτοκινήτου;

Τίποτα δεν μου έρχεται στο μυαλό. Έχουν υπάρξει πολλά αστεία περιστατικά εκτός πίστας την Κυριακή το βράδυ, ιδιαίτερα μετά το Μακάο! Αλλά δεν υπάρχει τίποτα που να μπορώ να αναφέρω, χωρίς να ενοχλήσει κάποιον από τους άλλους οδηγούς! Ό,τι συμβαίνει στο Μακάο, μένει στο Μακάο, όπως λέει και η παροιμία.

Παρακολουθείς ακόμα αγώνες στην τηλεόραση;

Όντας τόσο απασχολημένος, δεν είχα πολύ χρόνο να παρακολουθήσω αγώνες στην τηλεόραση τελευταία. Αλλά όταν βρίσκω ελεύθερο χρόνο μου αρέσει πάντα να βλέπω τι αγωνιστικό υπάρχει στην τηλεόραση. Προφανώς είμαι πολύ παθιασμένος με το άθλημα και μου αρέσει να ασχολούμαι με το τι συμβαίνει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, είτε στην τηλεόραση είτε στο διαδίκτυο. Είναι ακόμα ένα μεγάλο κομμάτι στη ζωή μου και κάτι που πραγματικά το απολαμβάνω.

Έγινες μέλος μιας Ρωσικής ομάδας. Ποιες Ρωσικές λέξεις θα ήθελες να μάθεις πρώτα;

Βρισκόμενος ήδη στο WTCC για τόσο πολύ καιρό, έχω συναντήσει πολλές διαφορετικές γλώσσες και έχω μάθει τα βασικά από τους φίλους μου. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα μαθαίνω μερικά Ρωσικά το 2014 και είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος να δω τι θέλουν να μου διδάξουν πρώτα!