10.8.12

Συνέντευξη με τον Victor Shapovalov

Ο Victor Shapovalov, αγωνιστικός διευθυντής της LADA Sport και πιλότος της ομάδας τις σεζόν 2008 και 2009, είναι ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από την επιστροφή της LADA/AVTOVAZ στα σαλόνια του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού την τελευταία πενταετία.


Γεια σου Victor! Καταρχήν πες μας τα μέχρι τώρα συμπεράσματα από τη συμμετοχή της LADA Sport με το νέο LADA Granta Sport στους δύο αγώνες του WTCC νωρίτερα αυτή τη σεζόν με τον James Thompson. Ικανοποιημένοι;

Ο στόχος μας ήταν να συμμετάσχουμε σε δύο γύρους του WTCC προκειμένου να συλλέξουμε πληροφορίες για τη βελτίωση του αυτοκινήτου. Δυστυχώς, είχαμε πολύ λίγο χρόνο για να προετοιμαστούμε καλύτερα για τους αγώνες. Από την άλλη πλευρά, έχουμε μαζέψει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Τώρα έχουμε πολλές ιδέες για το πώς να βελτιώσουμε το αυτοκίνητο. Θα συνεχίσουμε τις δοκιμές στο Magny-Cours στο τέλος του Αυγούστου. Ελπίζω, μετά από αυτά τα τεστ, θα έχουμε το πλήρες πλάνο για την εξέλιξη του αυτοκινήτου από το 2013.

Ποια είναι αυτή τη στιγμή τα μελλοντικά σχέδια της ομάδας; Θα δούμε μια πλήρη συμμετοχή του Granta από το 2013; Με δύο ή τρία αυτοκίνητα;

Η LADA σχεδιάζει να επιστρέψει στο WTCC, αν και δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί οριστικά. Η δουλειά μας το 2012 είναι προσανατολισμένη για τη σεζόν του 2013. Θα ξεκινήσουμε με δύο αυτοκίνητα, και ο δεύτερος οδηγός θα είναι Ρώσος. Αλλά η τελική απόφαση θα ληφθεί μετά το πρόγραμμα εξέλιξης του 2012.

Ο James Thompson με το LADA Granta Sport στη 2η φετινή συμμετοχή της ομάδας σε γύρο του WTCC, στο Portimao της Πορτογαλίας (3-4/6).

Είχαμε την αίσθηση ότι η απόσυρση στο τέλος του 2009 ήταν μόνο προσωρινή. Πιστεύεις ότι η απόφαση της AVTOVAZ για επιστροφή σε ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα όπως το WTCC μπορεί να έχει οφέλη για το εργοστάσιο αλλά και για τους καταναλωτές; Αν ναι, ποιας μορφής;

Ο κύριος στόχος της AVTOVAZ στο WTCC είναι να αλλάξει τη στάση των πελατών προς τη μάρκα LADA. Ένα άλλο σημαντικό πράγμα είναι ότι έχουμε δημιουργήσει μια σοβαρή σύνδεση μεταξύ των αγωνιστικών αυτοκινήτων, με τις σπορ εκδόσεις για συνήθεις δρόμους αλλά και με τις μη σπορ εκδόσεις παραγωγής. Στους αγώνες έχουμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας ακραίες συνθήκες. Αυτές οι πληροφορίες είναι χρήσιμες για τη δημιουργία αυτοκινήτων με σπορ “χαρακτήρα” και είναι επίσης πολύτιμες για τη μαζική παραγωγή. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι το καλύτερο μέσο για τη βελτίωση της μαζικής παραγωγής αυτοκινήτων. Με αυτήν την ιδέα σχετίζεται και το πρόγραμμα του WTCC.

Γιατί WTCC και όχι, ας πούμε, WRC;

Το WTCC είναι πιο αποτελεσματικός τρόπος για την προώθηση αυτοκινήτων παραγωγής. Επίσης, είναι πιο διασκεδαστικό και προσελκύει περισσότερους θεατές. Επίσης τα αυτοκίνητα της LADA είναι πιο κατάλληλα για την κατηγορία «Τουρισμού».

O V. Shapovalov με το LADA 110 2.0 WTCC (2009).

Η Chevrolet ανακοίνωσε την απόσυρσή της από το WTCC στο τέλος του χρόνου ενώ αντίθετα η Honda ανακοίνωσε την επιστροφή της. Η SEAT δείχνει διάθεση να εμπλακεί πιο ενεργά. Υπό αυτές τις συνθήκες πόσο εύκολο είναι να δούμε ένα LADA στο πόντιουμ ή ακόμα και νικητή σε κάποιους αγώνες;

Είναι πάντα δύσκολη μια πρόβλεψη. Κάθε συμμετέχων ονειρεύεται να κερδίσει. Δεν είμαστε η εξαίρεση. Δουλεύουμε σκληρά και θέλουμε να κερδίσουμε. Ο χρόνος θα δείξει αν είμαστε έτοιμοι ή όχι.

Πώς φαντάζεσαι τη LADA μετά από μια δεκαετία, τόσο στους αγώνες όσο και στην αγορά;

Στον σύγχρονο κόσμο είναι δύσκολο να πούμε τι θα συμβεί σε μισή ώρα, αλλά ακόμα κι έτσι ελπίζουμε να δούμε τη LADA ως μια πολύ ισχυρή, ανταγωνιστική μάρκα τόσο στο μηχανοκίνητο αθλητισμό όσο και στην παγκόσμια αγορά.

Σε ευχαριστούμε πολύ Victor.



Συνέντευξη στο Eurosport κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμαστικών, τον Μάιο στην Ουγγαρία.