13.4.14

Ξεκίνημα-πρόκληση για τη LADA Sport LUKOIL στο Μαρακές

Η LADA Sport LUKOIL είχε ένα θετικό ξεκίνημα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (WTCC) του 2014 στο σιρκουί πόλης Circuit Moulay El Hassan, ωστόσο δεν μπόρεσε να δείξει τη δυναμική της στα προκριματικά εξαιτίας των προβλημάτων νεότητας του νέου αυτοκινήτου (Σάββατο 12 Απριλίου).

Η τελευταία προσθήκη στο δυναμικό της LADA Sport LUKOIL, ο Rob Huff, είχε μια πολλά υποσχόμενη παρουσία την Παρασκευή, όπου κατετάγη έκτος με χρόνο 1m46.798s στη μόνη περίοδο δοκιμών της ημέρας. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2012 κρατούσε την τέταρτη θέση για ένα μεγάλο μέρος του τριαντάλεπτου, αλλά τελικά υποβιβάστηκε στην έκτη θέση, όταν οι Hugo Valente και Tiago Monteiro βέλτιωσαν τους χρόνους τους στην εκπνοή της περιόδου.


Ωστόσο, ο Huff και ο νεαρός Ρώσος team-mate του, Mikhail Kozlovskiy, συνέχισαν να βελτιώνουν τον ρυθμό τους κατά τη διάρκεια των χρονομετρημένων του Σαββάτου. Ο "Huffy" έσπασε το φράγμα του 1m45s και ανέβηκε προσωρινά στην τέταρτη θέση της κατάταξης στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών (FP2), ενώ ο Ρώσος ομόσταβλός του, αυξάνοντας σταθερά την ταχύτητά του, σημείωσε χρόνο 1m47.980s. Από την άλλη, ο James Thompson περιορίστηκε σε πολύ λίγους γύρους, καθώς αντιμετώπισε προβλήματα με το Granta του, κάτι το οποίο είναι ως ένα βαθμό αναπόφευκτο για ένα αυτοκίνητο το οποίο κατασκευάστηκε και εξελίχθηκε μέσα σε τόσο λίγο χρόνο.

Ο απογοητευμένος Βρετανός ήταν αναγκασμένος να παρακολουθεί από το pit lane, καθώς οι team-mate του συνέχιζαν να γράφουν χιλιόμετρα δοκιμών. Έτσι όταν έφτασε η ώρα των κατατακτήριων, είχε συμπληρώσει μόνο ελάχιστους γύρους στο μήκους 4.545km σιρκουί πόλης του Μαρακές. Τελικά οι κατατακτήριες ξεκίνησαν με τη συμμετοχή 18 αντί 20 αυτοκινήτων μετά από μια σύγκρουση στο FP2 μεταξύ των Gianni Morbidelli και Gabriele Tarquini, με τον πρώτο να αναγκάζεται να εκκινήσει τον αγώνα από την τελευταία θέση και τον δεύτερο να εγκαταλείπει για το υπόλοιπο του Σαββατοκύριακου.

Μια κόκκινη σημαία στις τελευταίες στιγμές του της πρώτης περιόδου των κατατακτήριων (Q1) εμπόδισε τελικά τον Rob Huff να βελτιώσει τον χρόνο του και να περάσει στο Q2 μένοντας στη 13η θέση με τον Mikhail να ακολουθεί στη 14η. Παρά την έλλειψη δοκιμών, ο Thompson κατάφερε γενναία να προκριθεί στο δεύτερο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών, το οποίο καθορίζει τη σειρά εκκίνησης από τις θέσεις 6 έως 12. Με χρόνο 1m46.433s στο Q2 ο "Thommo" ήταν 11ος.


James Thompson: "Τα παιδιά δούλεψαν ακούραστα κι έτσι δεν μπορώ να τους κατηγορήσω, ωστόσο δεν είμαι ευχαριστημένος με την 11η θέση. Το αυτοκίνητό μου δεν ήταν αρκετά γρήγορο στην ευθεία σε σχέση με τα άλλα δύο όλο το Σαββατοκύριακο και δεν ήταν δυνατόν να ακολουθήσω, ακόμη και στο slipstream. Έχουμε και διάφορα άλλα προβλήματα νεότητας επίσης και, αν και είμαι ικανοποιημένος που κατάφερα το καλύτερο που θα μπορούσα, είναι απογοητευτικό που δεν καταφέραμε να μπούμε στην πρώτη δεκάδα παρόλο που ήμασταν κοντά. Πρέπει να το κατανοήσουμε και να βρούμε τις επιδόσεις γρήγορα, διότι αυτή είναι μια ευκαιρία που χάσαμε."

Rob Huff: "Ξεκινώ τον πρώτο αγώνα από τη 13η θέση στο grid, αλλά έχουμε πολύ δρόμο αύριο. Στηρίζομαι σε μια καλή θέση στον αγώνα αντίστροφης εκκίνησης για να διασφαλίσουμε ότι θα επιτύχουμε ένα καλό αποτέλεσμα πριν αναχωρήσουμε από το Μαρακές. Κατάφερα μερικούς καλούς γύρους στις ελεύθερες δοκιμές και το 1m45s που έκανα στο FP2 ήταν με παλιά ελαστικά - ήταν ένας καλός γύρος, αλλά δεν έδωσα το μάξιμουμ. Αυτό που είναι διπλά απογοητευτικό είναι ότι ο γρήγορος γύρος μου με τα κανούρια ελαστικά διακόπηκε απότομα λόγω κόκκινης σημαίας. Ήμουν περίπου ένα δευτερόλεπτο γρηγορότερος από τον προηγούμενο καλύτερο χρόνο μου και θα είχα μπει άνετα στην πρώτη δεκάδα, ακόμα και με τους κραδασμούς. Σίγουρα έχουμε ένα πολύ καλύτερο ρυθμό στο αυτοκίνητο, ωστόσο πάντα το ξέραμε ότι αυτός θα ήταν ένας δύσκολος αγώνας. Έχουμε και το εμπόδιο της γλώσσας αυτή τη στιγμή και πρέπει να ξεκινήσω να μαθαίνω Ρωσικά αρκετά γρήγορα για να βεβαιωθώ ότι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματα και να βελτιώσουμε το αυτοκίνητο. Είχα κραδασμούς από την αρχή που έφυγα από το γκαράζ, οι οποίοι με εμπόδιζαν να επιταχύνω στις ευθείες και να πιέζω στις στροφές. Η ομάδα θα ελέγξει το αυτοκίνητο απόψε και ελπίζω να λύσει το πρόβλημα."

Mikhail Kozlovskiy: "Καθώς δεν είχαμε αρκετό καιρό για δοκιμές, χρειάζομαι χρόνο για να κατανοήσω πώς λειτουργεί αυτό το νέο αυτοκίνητο στους διάφορους τομείς του σιρκουί. Επίσης δεν ήταν εύκολο να συνηθίσω γρήγορα τα καινούρια τακάκια φρένων. Είχαμε κάποια προβλήματα με τα φρένα στις ελεύθερες δοκιμές και αναγκαστήκαμε να αλλάξουμε τακάκια για τις κατατακτήριες, έτσι καθυστέρησα στους δύο πρώτους γύρους, όπου τα ελαστικά μου ήταν καινούρια. Σίγουρα, θα ήθελα περισσότερο χρόνο για να δοκιμάσω το αυτοκίνητο. Χθες κατά τη διάρκεια της δοκιμής, εμφανίστηκαν ορισμένα ζητήματα, όπως συμβαίνει πάντα όταν αγωνίζεσαι με νέο αυτοκίνητο. Ωστόσο, οι μηχανικοί μας μπόρεσαν να λύσουν τα περισσότερα από αυτά κατά τη διάρκεια της νύχτας. Εργάζονται πραγματικά πολύ σκληρά."